Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną

Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Kancelarię Frączek Łukasz Frączek
§ 1 Definicje

Użyte w niniejszym Regulaminie określenia oznaczają:

  • Usługodawca – Kancelaria Frączek Łukasz Frączek, ul. Toszecka 25b/6, 44-102 Gliwice.
  • Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z Usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę.
  • Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy na podstawie niniejszego Regulaminu, w szczególności bezpłatne konsultacje prawne online oraz inne usługi prawne.
  • Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną.
  • System Teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne.
  • Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344 ze zm.).
§ 2 Postanowienia Ogólne
  1. Niniejszy Regulamin określa rodzaje i zakres Usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę, warunki ich świadczenia, w tym wymagania techniczne niezbędne do współpracy z Systemem Teleinformatycznym Usługodawcy, zakaz dostarczania przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie Usług drogą elektroniczną oraz tryb postępowania reklamacyjnego.
  2. Usługodawca świadczy Usługi drogą elektroniczną zgodnie z niniejszym Regulaminem.
  3. Usługobiorca zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania z Usług. Rozpoczęcie korzystania z Usług oznacza pełną akceptację postanowień Regulaminu.
  4. Usługodawca udostępnia Usługobiorcy Regulamin nieodpłatnie przed zawarciem umowy o świadczenie Usług, a także – na jego żądanie – w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą Systemu Teleinformatycznego, którym posługuje się Usługobiorca.
  5. Usługobiorca nie jest związany tymi postanowieniami Regulaminu, które nie zostały mu udostępnione w sposób, o którym mowa w ust. 1 pkt 2.
§ 3 Informacje o Usługodawcy
  1. Nazwa lub firma oraz siedziba i adres: Kancelaria Frączek Łukasz Frączek, ul. Toszecka 25b/6, 44-102 Gliwice.
  2. Adresy elektroniczne:
    • Adres e-mail: kontakt@kancelaria-fraczek.pl
    • Strona internetowa: www.kancelaria-fraczek.pl
  3. Informacje dotyczące przedsiębiorcy:
    • Numer identyfikacji podatkowej (NIP): 6482488120
    • REGON: 241759020
  4. Informacje dotyczące wykonywania zawodu:
    • Tytuł zawodowy, którego używa, oraz państwo, w którym został on przyznany: Adwokat, przyznany w Rzeczypospolitej Polskiej, Kwalifikowany doradca restrukturyzacyjny, przyznany w Rzeczypospolitej Polskiej.
    • Samorząd zawodowy, do którego należy: Okręgowa Rada Adwokacka w Katowicach.
    • Numer w rejestrze publicznym, do którego jest wpisany wraz ze wskazaniem nazwy rejestru i organu prowadzącego rejestr: Nr wpisu KAT/Adw/793 Rejestr Adwokatów prowadzony przez Okręgową Radę Adwokacką w Katowicach.
    • Informacja o istnieniu właściwych dla danego zawodu zasad etyki zawodowej oraz o sposobie dostępu do tych zasad: Usługodawca podlega zasadom etyki zawodowej adwokatów, dostępnym na stronach internetowych: https://www.adwokatura.pl/etyka-adwokacka/.
§ 4 Rodzaje i Zakres Usług
  1. Usługodawca świadczy drogą elektroniczną następujące Usługi:
    • Bezpłatne konsultacje prawne online: Udzielanie wstępnych porad i informacji prawnych za pośrednictwem Systemu Teleinformatycznego (np. formularz kontaktowy, chat online, poczta elektroniczna, spotkanie online). Zakres tych konsultacji jest ograniczony do ogólnego nakreślenia problemu prawnego i możliwości jego rozwiązania, nie stanowi on kompleksowej analizy prawnej ani profesjonalnej porady prawnej w indywidualnej sprawie wymagającej szczegółowej analizy dokumentów.
    • Inne usługi prawne: Świadczenie usług prawnych w zakresie i na warunkach każdorazowo uzgodnionych z Usługobiorcą. Mogą to być m.in. usługi polegające na przygotowywaniu pism, analizie dokumentów, reprezentacji w postępowaniach, jednakże ich szczegółowy zakres i warunki będą regulowane odrębną umową zawartą z Usługobiorcą.
  2. Korzystanie z bezpłatnych konsultacji prawnych online nie jest równoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie kompleksowych usług prawnych i nie rodzi po stronie Usługodawcy obowiązku prowadzenia sprawy Usługobiorcy.
§ 5 Warunki Świadczenia Usług
  1. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z Systemem Teleinformatycznym Usługodawcy:
    • Dostęp do sieci Internet.
    • Urządzenie z zainstalowaną przeglądarką internetową (np. Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Safari) w aktualnej wersji.
    • Aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail).
    • W przypadku korzystania z usług wymagających komunikacji audio/wideo – mikrofon i słuchawki/głośniki, a także kamera internetowa.
    • Włączona obsługa plików cookies i JavaScript w przeglądarce internetowej.
  2. Usługobiorca jest zobowiązany do korzystania z Usług w sposób zgodny z obowiązującym prawem, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz dobrymi obyczajami.
  3. Zakaz dostarczania przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym: Usługobiorcy zabrania się dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w szczególności treści naruszających prawa autorskie, dobra osobiste osób trzecich, obraźliwych, pornograficznych, promujących nienawiść, przemoc, dyskryminację lub jakiejkolwiek innej treści, która jest sprzeczna z prawem lub zasadami współżycia społecznego. W przypadku naruszenia tego zakazu Usługodawca ma prawo do natychmiastowego zaprzestania świadczenia Usług na rzecz Usługobiorcy oraz podjęcia wszelkich przewidzianych prawem działań.
  4. Nieodpłatne zapewnienie działania Systemu Teleinformatycznego (zgodnie z Art. 7 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną): Usługodawca zapewnia działanie Systemu Teleinformatycznego, którym się posługuje, umożliwiając nieodpłatnie Usługobiorcy:
    • korzystanie z Usług w sposób uniemożliwiający dostęp osób nieuprawnionych do treści przekazu składającego się na Usługę, w szczególności przy wykorzystaniu technik kryptograficznych odpowiednich dla właściwości świadczonej Usługi.
    • jednoznaczną identyfikację stron Usługi świadczonej drogą elektroniczną oraz potwierdzenie faktu złożenia oświadczeń woli i ich treści, niezbędnych do zawarcia drogą elektroniczną umowy o świadczenie tej Usługi, w szczególności przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego (jeśli ma to zastosowanie do danej Usługi i właściwości usługi tego wymaga).
    • zakończenie, w każdej chwili, korzystania z Usługi.
§ 6 Warunki Zawierania i Rozwiązywania Umów (zgodnie z Art. 8 ust. 3 pkt 3 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną)
  1. Zawieranie umów o świadczenie bezpłatnych konsultacji prawnych online:
    • Umowa o świadczenie bezpłatnych konsultacji prawnych online zostaje zawarta z chwilą wypełnienia i wysłania przez Usługobiorcę formularza kontaktowego, umówienia się na spotkanie online lub rozmowy telefonicznej, wysłania wiadomości e-mail lub rozpoczęcia rozmowy za pośrednictwem chatu online na stronie Usługodawcy, z zastrzeżeniem akceptacji Regulaminu.
    • Usługodawca potwierdza przyjęcie zapytania/rozpoczęcie konsultacji.
  2. Zawieranie umów o świadczenie innych usług prawnych:
    • Umowy o świadczenie innych usług prawnych są zawierane indywidualnie z Usługobiorcą, po wcześniejszym uzgodnieniu zakresu, warunków i wynagrodzenia za świadczone usługi. Zawarcie takiej umowy wymaga odrębnych ustaleń i zazwyczaj podpisania pisemnej umowy lub potwierdzenia jej zawarcia w formie elektronicznej.
  3. Rozwiązywanie umów o świadczenie bezpłatnych konsultacji prawnych online:
    • Umowa o świadczenie bezpłatnych konsultacji prawnych online może zostać rozwiązana przez Usługobiorcę w każdej chwili poprzez zaprzestanie korzystania z Usługi.
    • Usługodawca może rozwiązać umowę o świadczenie bezpłatnych konsultacji prawnych online w przypadku naruszenia przez Usługobiorcę postanowień Regulaminu, w szczególności dostarczania treści bezprawnych.
  4. Rozwiązywanie umów o świadczenie innych usług prawnych:
    • Warunki rozwiązywania umów o świadczenie innych usług prawnych są każdorazowo określane w odrębnej umowie zawartej z Usługobiorcą.
§ 7 Zasady Ochrony Danych Osobowych i Polityka Prywatności
  1. Administratorem danych osobowych Usługobiorców jest Usługodawca.
  2. Dane osobowe Usługobiorców przetwarzane są zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
  3. Usługodawca przetwarza dane osobowe Usługobiorców w celu świadczenia Usług, rozpatrywania reklamacji, a także w celach statystycznych i analitycznych.
  4. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz polityki cookies dostępne są w Polityce Prywatności / Polityce Cookies Usługodawcy, która stanowi integralną część niniejszego Regulaminu i jest dostępna pod adresem: https://kancelaria-fraczek.pl/polityka-prywatnosci/ ; https://kancelaria-fraczek.pl/polityka-plikow-cookies-eu/].
§ 8 Postępowanie Reklamacyjne (zgodnie z Art. 8 ust. 3 pkt 4 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną)
  1. Usługobiorca ma prawo składać reklamacje dotyczące świadczenia Usług przez Usługodawcę.
  2. Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
    • oznaczenie Usługobiorcy (imię i nazwisko/nazwę firmy, adres, adres e-mail);
    • przedmiot reklamacji (opis problemu);
    • okoliczności uzasadniające reklamację.
  3. Reklamację należy złożyć w formie pisemnej na adres Usługodawcy: Kancelaria Frączek Łukasz Frączek, ul. Toszecka 25b/6, 44-102 Gliwice lub drogą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@kancelaria-fraczek.pl].
  4. Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. O rozstrzygnięciu reklamacji Usługobiorca zostanie poinformowany drogą elektroniczną na adres e-mail podany w reklamacji, lub pisemnie, jeśli Usługobiorca zastrzegł taką formę komunikacji.
  5. W przypadku, gdy Usługodawca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, uważa się, że reklamacja została uznana.
  6. W przypadku, gdy złożona reklamacja wymaga uzupełnienia, Usługodawca zwróci się do Usługobiorcy o jej uzupełnienie, wskazując termin, nie krótszy niż 7 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w terminie, o którym mowa w ust. 4, z powodu nieuzupełnienia reklamacji w wyznaczonym terminie, nie rodzi negatywnych skutków dla Usługodawcy.
§ 9 Informacje o Zagrożeniach i Oprogramowaniu (zgodnie z Art. 6 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną)
  1. Szczególne zagrożenia związane z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną: Usługodawca informuje o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z Usług świadczonych drogą elektroniczną, w szczególności:
    • możliwość otrzymania niechcianych wiadomości (spam);
    • możliwość działania szkodliwego oprogramowania (malware, wirusy, trojany);
    • możliwość ataku phishingowego, tj. próby wyłudzenia danych osobowych poprzez podszywanie się pod zaufaną instytucję lub osobę;
    • ryzyko utraty danych w przypadku awarii Systemu Teleinformatycznego Usługobiorcy lub Usługodawcy;
    • ryzyko nieuprawnionego dostępu do danych Usługobiorcy przez osoby trzecie w przypadku braku odpowiednich zabezpieczeń po stronie Usługobiorcy (np. niezaktualizowane oprogramowanie, słabe hasła);
    • ryzyko zakłócenia działania Systemu Teleinformatycznego Usługodawcy wskutek celowego działania osób trzecich (np. ataki DDoS).
  2. Usługodawca zaleca Usługobiorcy stosowanie aktualnego oprogramowania antywirusowego, firewalla oraz dbanie o bezpieczeństwo swojego Systemu Teleinformatycznego.
  3. Funkcja i cel oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści usługi, wprowadzanych przez Usługodawcę do Systemu Teleinformatycznego, którym posługuje się Usługobiorca:
    • Usługodawca może wprowadzać do Systemu Teleinformatycznego Usługobiorcy pliki cookies (ciasteczka) oraz inne dane niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Usług, w tym do zapamiętywania preferencji Usługobiorcy, utrzymania sesji, zbierania danych statystycznych oraz dostosowania treści do potrzeb Usługobiorcy.
    • Celem tych plików i danych jest zapewnienie optymalnego i spersonalizowanego korzystania z Usług, poprawa jakości świadczonych Usług oraz analiza ruchu na stronie internetowej Usługodawcy. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w Polityce Cookies Usługodawcy.
§ 10 Postanowienia Końcowe
  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Kodeks cywilny oraz przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
  2. Wszelkie spory wynikające z realizacji umów o świadczenie Usług drogą elektroniczną, w przypadku gdy Usługobiorca jest przedsiębiorcą, będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
  3. W przypadku, gdy Usługobiorca jest konsumentem, spory wynikające z realizacji umów o świadczenie Usług drogą elektroniczną będą rozstrzygane przez sąd właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego. Konsument ma również możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności z mediacji lub arbitrażu.
  4. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w każdym czasie. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z dniem ich opublikowania na stronie internetowej Usługodawcy. Usługobiorca jest związany postanowieniami Regulaminu obowiązującymi w chwili korzystania z Usługi.
  5. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.01.2025 r.

Uzyskaj dostęp do wzorów pism

Formularz dostępu do dokumentów